lördag 5 maj 2012

Mot Sölvesborg

Var på jobbet i dag när Jonas ringde och frågade om vi skulle ut och kvällsfiska. Vi stog och velade ett tag om vi skulle testa ån, sjön eller havet. Till sist blev det havet då vi ville testa ett nytt ställe. Slutade kl 16 åkte sen hem och packade mina saker. Det blev lite lättare utrustning som jag satt på mina baitrunner rullar på och packade ner nappalarmet med rodpoden.

Vi tänkte prova bottenmeta i Sölvesborg med död sill och räka. Sillen som inte mera än har hunnit in i frysen för att ha användning utav sen på sommaren efter lite insjöfisk.


Såhär såg vädret ut.

Kl 21:00 Molnigt men 12 grader. Blåste 6m/s nordöst. Lufttryck 999hPa


Vi var nere i Sölvesborg kl 18:30 började med att testa fiska efter lite sill. Blev inte så mycket så vi åkte vidare och började packa upp och göra oss i ordning.

Klockan tickade på och vi satt utan något napp. Vi hade sagt att vi ger det till kl 23:00 sen packar vi hem.


Vid 21 tiden kom första hugget. Kämpade på lite och efter några snabba vev så så vi fisken. Det var en lite mindre ål men ändå första hugget.

När vi börjar packa ihop sakerna så skriker det till i den sista rullen jag har att packa ner, där landas även en ål till. Inte riktigt detta vi var ute efter men det är väl tur att det blev någon fisk.
 


Första och andra ålen. Båda tog på räka. Tacklet som jag använde kan du se under fliken Tackel.
 












2 kommentarer:

  1. Jag antar att du satte tillbaka ålen?

    SvaraRadera
  2. Absolut! Finns även en film om återutsläppet men man ser inte så mycket därav har den inte kommit upp, vill du så kan jag nog ordna så jag lägger upp den.

    SvaraRadera