lördag 19 maj 2012

Vinnare Vårspinnet

Då har man varit lite slarvig med uppdateringarna. Det var ju fisketävling i Finjasjön i Torsdags. Började men att i Onsdags så kom Jonas hem till mig i Broby och sov över här då det sparade en timme på morgondagen dagen därpå.

Vi gick upp klockan 05:30 och körde 06. Väl framme kl 07 så satt vi i båten ganska snabbt. Gick och anmälde oss och sedan bar det av kl 08.

Började med att vertikalfiska och efter ca 30 minuters fiskande så blev linan stum i Jonas spö. Han skrek till JA! Jag har fisk. Motrycket sen var den uppe i ytan. Både jag och Jonas ser direkt att det är en gös runt 3kg. Efter en snabb vägning så stannar vågen på 2,8kg och Jonas är glad då det är hans första gös på vertikaljiggning. Precis när jag håvar den så släpper den från jiggen. Som tur är var halva fisken inne och jag lyfte snabbt upp den i båten. Fyllde backen med vatten då vi inte ville ta dö på den om det inte skulle räcka till placering.

3 timmar gick och inte ett endaste mer hugg. Då provar vi lite längre borta och efter bara 10 minuters fiskande där så känner jag att det är fisk på min jigg. Motrycket och "FISK" efter ja sa fisk så känner man hur j*vla liten den är och upp kommer en gädda som inte är större än jiggen. Blir en snabb avkrokning och han fick simma tillbaka.

Klockan slog 11:45 och vi körde in mot land för invägningen. Gick i land och så att dom andra tagit en del men det set inte ut att där är någon som slått vår fisk. Går bort till vår båt och klubbar fisken för att ta bort den till invägningen. Vi stog sist i kön och när vi hör att det är en gös på 2,54kg som leder så känns det bra. Men tänk om vågen har vägt fel? Tänk om den inte stämmer tänkte vi båda.

Vi kom upp och vår tur att väga in. Vågen stannade på 2,8kg vilken gjorde oss mycket glada.
Glömde kameran hemma vilket jag inte kan förstå!!

Prisutdelningen började och och det kom till största fisken: Jonas Larsson ropar dom o Jonas går stolt upp för att ta emot sitt pris. En el-motor och två vobbler vann han och det kan inte bli mycket bättre då vi har använt oss utav vinden innan när vi har vertikaljiggat.

Blåste en hel del denna dagen så vi tog upp båten och åkte hem.

Stort grattis till Jonas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar